Se billeder fra Kulturnatten Udgivet 24.01.2020

Der kom mange forbi Grønlands Naturinstitut sidste lørdag. Se billeder fra kulturnatten her:

En klasse solgte kager til deres studierejse og gæsterne kunne nyde kagerne, mens de så på slides. Foto: F. Ugarte

Fernando Ugarte’s flotte billeder blev vist som slides Foto: F. Ugarte

En kop kaffe nydes med et flot billede i baggrunden. Foto: F. Ugarte

Amerikanske forskere kunne fortælle meget om indlandsisen og om hvor meget isen på Nordpolen er reduceret og ville reduceres i løbet af de næste 20 år. Foto: F. Ugarte

Ved at flytte rundt på en bunke ris kan et landkort løbende blive opdateret fra sekund til sekund. Foto: F. Ugarte

Mange var interesseret i at høre noget mere om krabber hos biolog AnnDorte. Foto: F. Ugarte

Biolog Nynne fortalte hele aftenen om felt arbejde og mange lyttede interesseret til oplæggene. Foto: F. Ugarte

Amerikanerne var overraskede over at der var så mange, de kunne tale med på engelsk. Foto: F. Ugarte

GEUS opstillede et stort grønlandskort, der fortæller om hvilke mineraler der findes i landet. Foto: F. Ugarte

Børnene var helt optagede af små krabber, søpindsvin og kammuslinger. Foto: E. Løvstrøm

Biolog Julius Nielsen har under sine studier sejlet med det gamle undersøgelsesskib Paamiut, under disse togter fik han taget mange flotte billeder af dyr fra havets bund ved Grønland. Fotoudstillingen Julius lavede under sin studietid bliver permanent hængende i GN. Foto: E. Løvstrøm

Børn elsker at røre ved krabber og tage dem op for at se nærmere på dem. Foto: E. Løvstrøm

Børnene elskede at lave landkortet om – løbende og hele tiden. Foto: E. Løvstrøm

Maia og David viser børnene om hvorledes man kan suge sand op fra bunden af havet. Foto: E. Løvstrøm

Sildehajen blev skåret op, men rummet var så trængt, at man ved næste kulturnat vil udstille større dyr i større rum. Foto E. Løvstrøm

Grønlandshajen blev også skåret op. Foto: E. Løvstrøm

Aviâja Kanuthsen blev meget glad for præmierne hun vandt under lodtrækningen.